Terapia pedagogiczna
Metody terapii pedagogicznej o charakterze psychopedagogicznym, profilaktycznym i medycznym mają na celu stworzenie, głównie dzieciom i młodzieży (choć równie dobrze sprawdzają się w pracy z dorosłymi), możliwości wszechstronnego rozwoju, wygaszania negatywnych odruchów, kształtowania prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy oraz zdolności praktycznego posługiwania się nabytymi umiejętnościami w funkcjonowaniu społecznym.
LOREM – to propozycja terapii dla dzieci i młodzieży opracowana i prowadzona przez Bibiannę Pozorską – terapeutkę zajęciową, pedagożkę opiekuńczą od wielu lat aktywnie pracującą z dziećmi, młodzieżą oraz ich opiekunami.
To kreatywny model pedagogicznej pracy terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi, wykorzystujący kompilację elementów różnych metod z zakresu terapii i pomocy pedagogicznej.
Zajęcia mają charakter indywidualny (bądź grupowy – grupy do max 3 osób). Techniki sesji są elastycznie dobierane do nastroju oraz potrzeb uczestnika terapii. Podczas pracy korzystam z elementów m.in: terapii pedagogicznej, emocjonalnej pomocy pedagogicznej, terapii zajęciowej, relaksacji, ćwiczeń oddechowych, socjoterapii – zajęć intrapersonalnych, treningu funkcjonowania w grupie, ergoterapii, arteterapii.
Zapraszamy na wizytę jeśli zauważasz u swojego dziecka, nastolatka:
– obniżoną sprawność manualną, – trudności w przyswajaniu materiału, – zaburzenia emocjonalne, – problemy w relacjach z rówieśnikami, – obniżoną samoocenę, – obniżoną motywację do działania, – zaburzenia koncentracji,
– nadpobudliwość.